Revista digitala "Fotografia pasiunea mea" nr. 2

vineri, 6 noiembrie 2009

Cateva ganduri despre responsabilitatea sociala

In ultima perioada am citit ceva materiale despre responsabilitatea sociala in Romania si am pus pe hartie cateva subiecte pe care as vrea sa le vad promovate, ajutate, rezolvate, si nu le-am regasit sau le-am regasit timid printre proiectele companiilor care au programe de responsabilitate sociala:

- copiii supradotati din Romania - am o postare pe aceasta tema; ideea este ca se pierd in loc sa fie descoperiti, ajutati si promovati; exista fundatia IRSCA care are nevoie de ajutor in acest sens;

- patrimoniul cultural popular - in calatoriile in starinatate m-a impresionat cum stiu ceilalti sa isi promoveze traditiile populare; noi de ce nu am putea sa o facem? doar avem ce arata lumii...

- reabilitarea centrului istoric al capitalei - s-a inceput ceva, dar suntem departe de ce ar trebui sa fie; mare pacat ... ar putea arata superb;

- campanii de responsabilizare a parintilor pentru educarea sanatoasa si etica a copiilor si accesul acestora la cultura - cei sapte ani de acasa si invatarea copiilor de mici sa aprecieze cultura, etica, bunele maniere, etc. pot ridica natiunea noastra in viitor; ce samanam acum, asta vom culege mai tarziu ...

- statia de epurare a apelor uzate din Bucuresti - este revoltator :( , totul este mort la iesirea Dambovitei din oras; am inteles ca este aproape finalizata, oare nu ar putea fi grabit momentul punerii in functiune cu ceva ajutor?

- campanii antidrog - pentru generatia tanara este o reala problema si in calitate de mama recunosc ca sunt foarte ingrijorata de acest potential pericol si mi-as dori actiuni in forta in acest sens;

- constientizarea femeilor sa isi faca controlul ginecologic si analizele aferente anual - multe vieti ar putea fi salvate astfel;

- infertilitatea - apare din ce in ce mai des datorita multor factori; ar putea fi facut ceva pentru preventie si rezolvarea acestei probleme care ma duce cu gandul la alta problema:

- imbatranirea populatiei - se pare ca acest fenomen este la fel de grav ca distrugerea stratului de ozon; multe actiuni pot fi facute in acest sens ... ne va afecta pe toti si impactul va fi dramatic;

- consultanta si ajutor pentru urgentarea adoptiilor - stiu cazuri de oameni cu suflet mare care vor sa adopte un copil si se chinuie ani de zile sau nu reusesc, iar copiii stau in orfelinate;

- ridicarea unui camin de batrani cu conditii civilizate - am vazut preocupare pentru orfelinate si le sustin din toata inima, dar nu trebuie sa ne uitam nici batranii ...

- fonduri pentru medicamente pentru bolnavii cronici - bolnavii mor din lipsa banilor pentru tratamente - exista o coalitie de organizatii - COPAC - care vrea sa rezolve aceasta problema; ar putea fi sprijinita si de companii;

- acces la cultura pentru cei defavorizati - s-ar putea face programe speciale pentru cei care isi doresc sa aiba acces la cultura dar nu au posibilitati financiare.;

- facilitati stradale si in mijloacele de transport pentru carucioare - aceasta nevoie o au fie persoanele care transporta copilasi, fie persoanele care se deplaseaza cu ajutorul carucioarelor din motive medicale; eu am simtit personal aceasta deficienta cu fetita cand era mai mica si foloseam caruciorul..... ;

- campania " Inima copiilor" - mi-as dori sa vad finalizat proiectul cat mai repede; desi are multa mediatizare se pare ca treburile se misca foarte greu ...

Sunt convinsa ca daca ma mai gandesc lista poate continua, dar pentru moment ma opresc aici.

Maine merg la o actiune de plantare copaci organizata de "Tara lui Andrei" iar joi la Green Conference si voi reveni cu impresii :o).

Weekend placut si pe curand!

Niciun comentariu: